Jak stworzyć atrakcyjny kupon rabatowy
W tym artykule przyjrzymy się bliżej procesowi projektowania atrakcyjnego kuponu rabatowego, który zachęci klientów, by wysłali go na swój adres mailowy. Na stronie z kuponami rabatowymi w pierwszej kolejności rzucają się w oczy 3 kwestie, a mianowicie:
- Wysokość rabatu
- Nazwa kuponu
- Banner promocyjny

Wysokość rabatu
Wysokość rabatu zależy od wielu czynników i nie da się z góry ustalić uniwersalnej wartości dla każdego segmentu. Możemy jednak podpowiedzieć, jak określić wysokość rabatu w danym przypadku.
Wysokość rabatu według marży / ACoS
Sprawdź, jaką masz marżę dla poszczególnych kategorii i na tej podstawie określ zniżkę, przy której sprzedaż wciąż będzie opłacalna. Oczywiście należy brać pod uwagę również koszty związane z korzystaniem z Dekovacki.
Benchmark branżowy
Kolejnym sposobem jest przyjrzenie się konkurencji i ustalenie rabatu na podobnym poziomie. Mamy jednak jeszcze dwie inne metody.
- Dekovacka przeprowadziła największe badanie dotyczące rabatów i promocji w Czechach. Jego wyniki, w tym średnią wysokość rabatu, znajdziesz w tym artykule.
- Średnia wysokość rabatów dostępnych na portalach z kuponami zniżkowymi według kategorii (zob. ilustracja):
- Meble – najczęstszy przedział to 15–20%.
- Bielizna – najczęstszy przedział to 20–30%, ale jest też grupa sklepów internetowych, które oferują znacznie wyższe rabaty: 50–60%, zależy to jednak od polityki cenowej konkretnych sklepów.
- Elektronika – najczęstszy przedział to 10-20%.
- Sport – od 20 do 30%.
- Kosmetyki – od 20 do 30%.
- Artykuły spożywcze – od 10 do 20%.
- Zdrowie – zakres wynosi od 5 do 15%.
- Akcesoria i dodatki – zakres wynosi od 15 do 25%.
- Odzież – zakres wynosi od 20 do 30%.
- Dom i ogród – zakres wynosi od 15 do 25%.
Nazwa kuponu
Nazwa kuponu to jedyny tekst, który użytkownik zobaczy, dlatego musi jasno komunikować, czego dotyczy oferta. Nie powinien być zbyt długi – lepiej, by był krótki i precyzyjny.
Przykłady trafnych nazw kuponów:
- Kupon na wino o wartości 150 zł
- 12% zniżki na najwyższej jakości ryby morskie
- 10% zniżki na dietę keto
- 20% zniżki na akcesoria do domu
- Schudnij z rabatem 5%
- 25% zniżki na szkła ochronne i folie
- 10% zniżki na pościel dla alergików z nanomembraną
- 15% zniżki na całą biżuterię
Oczywiście tekst można dostosować do własnych potrzeb, tak by pasował do konkretnej branży i sklepu internetowego.
Banner promocyjny
Banner promocyjny w serwisie Dekovacka ma stałe wymiary 1000 x 566 px (w formacie PNG). Stanowi największy element znajdujący się na kuponie i najszybciej przyciąga uwagę klienta.
Z banneru powinno jasno wynikać, jakie produkty oferujesz lub w jakiej branży działa twój sklep internetowy.
NIE umieszczaj na bannerze:
- swojego logo,
- dużej ilości zwartego tekstu,
- tekstu pisanego drobną, nieczytelną czcionką,
- obrazów w niskiej rozdzielczości