Jak stworzyć atrakcyjny kupon rabatowy

25. 9. 2024

W tym artykule przyjrzymy się bliżej procesowi projektowania atrakcyjnego kuponu rabatowego, który zachęci klientów, by wysłali go na swój adres mailowy. Na stronie z kuponami rabatowymi w pierwszej kolejności rzucają się w oczy 3 kwestie, a mianowicie:

  • Wysokość rabatu
  • Nazwa kuponu
  • Banner promocyjny

Wysokość rabatu

Wysokość rabatu zależy od wielu czynników i nie da się z góry ustalić uniwersalnej wartości dla każdego segmentu. Możemy jednak podpowiedzieć, jak określić wysokość rabatu w danym przypadku.

Wysokość rabatu według marży / ACoS

Sprawdź, jaką masz marżę dla poszczególnych kategorii i na tej podstawie określ zniżkę, przy której sprzedaż wciąż będzie opłacalna. Oczywiście należy brać pod uwagę również koszty związane z korzystaniem z Dekovacki.

Benchmark branżowy

Kolejnym sposobem jest przyjrzenie się konkurencji i ustalenie rabatu na podobnym poziomie. Mamy jednak jeszcze dwie inne metody.

  1. Dekovacka przeprowadziła największe badanie dotyczące rabatów i promocji w Czechach. Jego wyniki, w tym średnią wysokość rabatu, znajdziesz w tym artykule.
  2. Średnia wysokość rabatów dostępnych na portalach z kuponami zniżkowymi według kategorii (zob. ilustracja):
  • Meble – najczęstszy przedział to 15–20%.
  • Bielizna – najczęstszy przedział to 20–30%, ale jest też grupa sklepów internetowych, które oferują znacznie wyższe rabaty: 50–60%, zależy to jednak od polityki cenowej konkretnych sklepów.
  • Elektronika – najczęstszy przedział to 10-20%.
  • Sport – od 20 do 30%.
  • Kosmetyki – od 20 do 30%.
  • Artykuły spożywcze – od 10 do 20%.
  • Zdrowie – zakres wynosi od 5 do 15%.
  • Akcesoria i dodatki – zakres wynosi od 15 do 25%.
  • Odzież – zakres wynosi od 20 do 30%.
  • Dom i ogród – zakres wynosi od 15 do 25%.

Nazwa kuponu

Nazwa kuponu to jedyny tekst, który użytkownik zobaczy, dlatego musi jasno komunikować, czego dotyczy oferta. Nie powinien być zbyt długi – lepiej, by był krótki i precyzyjny.

Przykłady trafnych nazw kuponów:

  • Kupon na wino o wartości 150 zł
  • 12% zniżki na najwyższej jakości ryby morskie
  • 10% zniżki na dietę keto
  • 20% zniżki na akcesoria do domu
  • Schudnij z rabatem 5%
  • 25% zniżki na szkła ochronne i folie
  • 10% zniżki na pościel dla alergików z nanomembraną
  • 15% zniżki na całą biżuterię

Oczywiście tekst można dostosować do własnych potrzeb, tak by pasował do konkretnej branży i sklepu internetowego.

Banner promocyjny

Banner promocyjny w serwisie Dekovacka ma stałe wymiary 1000 x 566 px (w formacie PNG). Stanowi największy element znajdujący się na kuponie i najszybciej przyciąga uwagę klienta.

Z banneru powinno jasno wynikać, jakie produkty oferujesz lub w jakiej branży działa twój sklep internetowy.

NIE umieszczaj na bannerze:

  • swojego logo,
  • dużej ilości zwartego tekstu,
  • tekstu pisanego drobną, nieczytelną czcionką,
  • obrazów w niskiej rozdzielczości

Przykłady dobrze zaprojektowanych i doskonale działających kuponów rabatowych