Jak stworzyć atrakcyjny kupon rabatowy
W tym artykule omówimy bardziej szczegółowo, jak stworzyć atrakcyjny kupon rabatowy, który zachęci klientów do wysłania go na adres e-mail. Na stronie z kuponami rabatowymi widoczne są na pierwszy rzut oka trzy rzeczy, a mianowicie:
- Wysokość rabatu
- Nazwa kuponu
- Baner promocji
Wysokość rabatu
Wysokość rabatu zależy od wielu czynników i nie można ustalić uniwersalnej wysokości rabatu dla każdego segmentu. Możemy jednak podać wskazówki, jak obliczyć daną wysokość rabatu.
Wysokość rabatu według marży / PNO
Sprawdź swoją marżę dla poszczególnych kategorii i na jej podstawie wybierz rabat, który sprawi, że sprzedaż produktu będzie opłacalna. Oczywiście weź pod uwagę również koszty związane z Dekovacka.
Benchmark branżowy
Innym sposobem jest przyjrzenie się konkurencji i ustalenie podobnej wysokości rabatu. Mamy dla Ciebie jednak jeszcze dwa inne sposoby.
- Děkovačka stworzyła największe badanie dotyczące rabatów i promocji w Czechach. Jego wyniki znajdziesz w tym artykule. Wśród nich jest średnia wysokość rabatu.
- Średnia wysokość rabatu według kategorii, które można znaleźć na portalach rabatowych. (patrz ilustracja)
- Meble – najczęstszy przedział to 15–20%.
- Bielizna – najczęstszy przedział to 20–30%, ale jest też grupa sklepów internetowych, które oferują znacznie wyższe rabaty. 50–60%, ale zależy to od polityki cenowej tych sklepów internetowych.
- Elektronika – najczęściej od 10 do 20%.
- Sport – od 20 do 30%.
- Kosmetyki – od 20 do 30%.
- Artykuły spożywcze – od 10 do 20%.
- Zdrowie – zakres wynosi od 5 do 15%.
- Dodatki modowe – zakres wynosi od 15 do 25%.
- Odzież – zakres wynosi od 20 do 30%.
- Dom i ogród – zakres wynosi od 15 do 25%.
Nazwa kuponu
Nazwa kuponu to jedyny tekst, który widzi użytkownik i powinien jasno informować o tym, czego dotyczy. Teksty nie powinny być zbyt długie, ale raczej zwięzłe.
Przykłady odpowiednich nazw kuponów:
- Kupon o wartości 1000 CZK na wino
- 12% zniżki na najwyższej jakości ryby arktyczne
- 10% zniżki na dietę ketonową
- 20% zniżki na pomocników domowych
- Schudnij z 5% zniżką
- 25% zniżki na szkła ochronne i folie
- 10% zniżki na pościel z nanomembraną dla alergików
- 15% zniżki na całą biżuterię
Oczywiście tekst można dostosować do własnych potrzeb, tak aby odpowiadał danej branży i sklepowi internetowemu.
Baner promocji
Baner promocji w serwisie Děkovačka ma stałe wymiary 1000 x 566 pikseli (w formacie PNG). Obraz ten jest największym elementem kuponu rabatowego i najszybciej przyciąga uwagę klienta.
Na banerze powinno być wyraźnie widoczne, jakie towary sprzedajesz lub w jakiej branży działa Twój sklep internetowy.
Na banner NEdávejte:
- swoje logo,
- powierzchnię z dużą ilością tekstu,
- drobny tekst, który jest nieczytelny,
- obrazy o niskiej rozdzielczości