Jak stworzyć atrakcyjny kupon rabatowy

25. 9. 2024

W tym artykule omówimy bardziej szczegółowo, jak stworzyć atrakcyjny kupon rabatowy, który zachęci klientów do wysłania go na adres e-mail. Na stronie z kuponami rabatowymi widoczne są na pierwszy rzut oka trzy rzeczy, a mianowicie:

  • Wysokość rabatu
  • Nazwa kuponu
  • Baner promocji

Děkovačka landing page

 

Wysokość rabatu

Wysokość rabatu zależy od wielu czynników i nie można ustalić uniwersalnej wysokości rabatu dla każdego segmentu. Możemy jednak podać wskazówki, jak obliczyć daną wysokość rabatu.

Wysokość rabatu według marży / PNO

Sprawdź swoją marżę dla poszczególnych kategorii i na jej podstawie wybierz rabat, który sprawi, że sprzedaż produktu będzie opłacalna. Oczywiście weź pod uwagę również koszty związane z Dekovacka.

Benchmark branżowy

Innym sposobem jest przyjrzenie się konkurencji i ustalenie podobnej wysokości rabatu. Mamy dla Ciebie jednak jeszcze dwa inne sposoby.

  1. Děkovačka stworzyła największe badanie dotyczące rabatów i promocji w Czechach. Jego wyniki znajdziesz w tym artykule. Wśród nich jest średnia wysokość rabatu.
  2. Średnia wysokość rabatu według kategorii, które można znaleźć na portalach rabatowych. (patrz ilustracja)
  • Meble – najczęstszy przedział to 15–20%.
  • Bielizna – najczęstszy przedział to 20–30%, ale jest też grupa sklepów internetowych, które oferują znacznie wyższe rabaty. 50–60%, ale zależy to od polityki cenowej tych sklepów internetowych.
  • Elektronika – najczęściej od 10 do 20%.
  • Sport – od 20 do 30%.
  • Kosmetyki – od 20 do 30%.
  • Artykuły spożywcze – od 10 do 20%.
  • Zdrowie – zakres wynosi od 5 do 15%.
  • Dodatki modowe – zakres wynosi od 15 do 25%.
  • Odzież – zakres wynosi od 20 do 30%.
  • Dom i ogród – zakres wynosi od 15 do 25%.

Nazwa kuponu

Nazwa kuponu to jedyny tekst, który widzi użytkownik i powinien jasno informować o tym, czego dotyczy. Teksty nie powinny być zbyt długie, ale raczej zwięzłe.

Przykłady odpowiednich nazw kuponów:

  • Kupon o wartości 1000 CZK na wino
  • 12% zniżki na najwyższej jakości ryby arktyczne
  • 10% zniżki na dietę ketonową
  • 20% zniżki na pomocników domowych
  • Schudnij z 5% zniżką
  • 25% zniżki na szkła ochronne i folie
  • 10% zniżki na pościel z nanomembraną dla alergików
  • 15% zniżki na całą biżuterię

Oczywiście tekst można dostosować do własnych potrzeb, tak aby odpowiadał danej branży i sklepowi internetowemu.

Baner promocji

Baner promocji w serwisie Děkovačka ma stałe wymiary 1000 x 566 pikseli (w formacie PNG). Obraz ten jest największym elementem kuponu rabatowego i najszybciej przyciąga uwagę klienta.

Na banerze powinno być wyraźnie widoczne, jakie towary sprzedajesz lub w jakiej branży działa Twój sklep internetowy.

Na banner NEdávejte:

  • swoje logo,
  • powierzchnię z dużą ilością tekstu,
  • drobny tekst, który jest nieczytelny,
  • obrazy o niskiej rozdzielczości

Przykłady dobrze zaprojektowanych i doskonale działających kuponów rabatowych